فروشگاه کشاورزی دامپروری شیلات طیور

خرید کتاب سی دی و مقاله آموزشی در زمینه کشاورزی دامپروری شیلات و طیور

فروشگاه کشاورزی دامپروری شیلات طیور

خرید کتاب سی دی و مقاله آموزشی در زمینه کشاورزی دامپروری شیلات و طیور

فروش انواع سی دی و کتاب و مقاله آموزشی در زمینه کشاورزی دامپروری شیلات و طیـــور
بهترین فرصت درآمدسازی , در کنار شغل خود در صورتیکه علاقه مند به کشاورزی دام و طیور هستید یک حرفه دیگر ایجاد کنید!!!
در صورت تمایل میتوانید مجموعه درخواستی خود را در سایت نوین کشت خریداری کنید

www.novinkesht.ir
خرید پیامکی = مشخصات کامل خریدار + اسم مجموعه + کد پستی
جهت تایید سفارش : پیام تایید آدرس برای شما ارسال خواهد شد

شماره سفارش پیامکی : 09392167157

روش های نگهداری و پرورش بونسای

يكشنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۴، ۰۳:۳۴ ب.ظ

بونسای و نحوه پرورش آن


پس از سال ها کوچک کردن و کوتاه کردن گیاهان ،برگ هایشان به یک چهارم و یا نصف اندازه نرمال می رسد ،ولی گل و میوه آنها خیلی کم کوچک می شوند و یا اصلا کوچک نمی شوند .ما باید گیاهانی انتخاب کنیم که به طور طبیعی گل و میوه کوچکی دارند .اکثر درختانی که در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری رشد می کنند دارای برگ های مرکب می باشند که دارای برگ چه های زیادی نیز بوده و با برگ هایی حقیقی اشتباها می شود و با این حال درختان تابستان گل ،بسیار مناسب زیرا برگ های آ نقبل از گل ها طاهر می شوند وبه خوبی در معرض نمایش قار می گیرند .در طول دوران گل دهی لذت مشاهده این رویداد افزوده شده ودر آخر دوران رکود گل ها از بین رفته و میتوان آنها را به باغ یا فضای باز انتقال داد.جایی که دیگر اندازه برگ ها مسئله ای ایجاد نکند.

پرورش بونسای از طریق بذر

بذرها را از درختی که قصد پرورش آن را دارید جمع آوری کنید .سپس بذرها را در مراحل اولیه جوانه زنی بکارید و گیاه را با مراقبت به فرم دلخواه تربیت نمایید .این روش بسیار وقت گیر می باشد و صبر و حوصله بسیار می طلبد .اما از طرفی دیگر رضایت خاطر بیشتری را نصیب شما می کند.در این روش بهترین فصل کاشت بذر اواخر فصل باران یا اوایل فصل بهار می باشد .

روش های تهیه جعبه کاشت بذر و کاشت بذر

برای تهیه جعبه کاتش میتوانید از یک گلدان و یا یک جعبه چوبی 15 سانتی متری که دارای سوراخی در کف آن می باشد استفاده کنید .این سوراخ برای زه کشی به کار میرود .سوراخ را قطعه کوچکی از توری پلاستیکی یا تکه های سفالی بپوشانید .این کار به بهبود زهکشی و جلوگیری از کاهش خاک این طبق  و یا گلدان کمک خواهد کرد.

مراقبت از جعبه کاشت بذر

بعد از آبیاری ،بذرها را با ورقه ای از شیشه پوشانده می شوند .این کار روطبت درونی را حفظ می نماید .سپس جعبه را در سایه قرار می دهیم و هنگامی که سطح خاک خشک می شود دوباره به همان طریق آبیاری می نمایم .آبیاری بیش  از حد مضر می باشد و موجب پوسیدگی بذر خواهد بود .همچنین رطوبت که در نیمه فضای شیشه جمع می شود هر روز صبح و عصر باید پاک شود .

جمع آوری گیاه از طبیعت

علاقه مندان بونسای  همیشه به گیاهانی که در طبیعت رشد می کند توجه دارند و از خود می پرسند که آیا ممکن است این گیاهان را در گلدان کاشت و برای بونسای پرورش داد؟ در طبیعت ممکن است گیاهان جالبی را پیدا کنیم که تنه ای موج دار و خزنده و یا بادخورده دارند .مامیتوانیم در یک روز تعطیلی و یا روزی که وقت کافی برای جستجوی یک نمونه گاهی را داریم به دنبال چنین گیاهانی بگردیم .

کاشت و مراقبت

گلدان سفالی مناسبی که سوراخی در انتهای آن موجود باشد انتخاب کنید .سوراخ مورد نظر را با توری پلاستیکی و یا تکه سفال بپوشانید  وسپس مقداری سنگ ریزه و یا شن در کف گلدان پخش نمایید .پوشش پلاستیکی و همچنین خزه یا چمنی را که بر روی ریشه قرار داده بودید بردارید .سپس ریشه هایی را که دچار آسیب شده اند قطع کنید .بعد از آن هنگام کاشت گیاه از خاک باغچه و کود استفاده نمایید.


اگر علاقمند به پرورش ونگهداری بونسای هستید ولی اطلاعاتی ندارید به لینک زیر مراجعه نمایید:


www.novinkesht.ir

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی