فروشگاه کشاورزی دامپروری شیلات طیور

خرید کتاب سی دی و مقاله آموزشی در زمینه کشاورزی دامپروری شیلات و طیور

فروشگاه کشاورزی دامپروری شیلات طیور

خرید کتاب سی دی و مقاله آموزشی در زمینه کشاورزی دامپروری شیلات و طیور

فروش انواع سی دی و کتاب و مقاله آموزشی در زمینه کشاورزی دامپروری شیلات و طیـــور
بهترین فرصت درآمدسازی , در کنار شغل خود در صورتیکه علاقه مند به کشاورزی دام و طیور هستید یک حرفه دیگر ایجاد کنید!!!
در صورت تمایل میتوانید مجموعه درخواستی خود را در سایت نوین کشت خریداری کنید

www.novinkesht.ir
خرید پیامکی = مشخصات کامل خریدار + اسم مجموعه + کد پستی
جهت تایید سفارش : پیام تایید آدرس برای شما ارسال خواهد شد

شماره سفارش پیامکی : 09392167157

شغل زنبورداری ،کاری پردرآمد

شنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۴، ۰۱:۱۲ ب.ظ

آموزش زنبورداری


به سه طریق می توان به کار زنبورداری پرداخت :


بعنوان تفریحی


3الی6 کندو به منظور مشغولیات و رفع خستگی کار روزانه .جوانان و نوجوانان می توانند هم برای سرگرمی و هم به منظور کارآموزی به این کار مشغول گردند.زنبورداری تفریحی و یا حتی به عنوان شغل دوم هر کس که مایل باشد می تواند چند کندو تهیه و در خانه اش در شهرها و یا اطراف آن مستقر نموده و پس از پایان کار روزانه با آنها مشغول شود و در پاییزهم مقداری عسل برای مصرف خانوادگی بدست آورند.


 بعنوان شغل دوم (فرعی)


 یک درآمد جانبی برای زنبوردار که شغل دیگری نیز دارد بوجود می آورد.در این حال تعداد کندوها هرگز نباید از 20عدد بیشتر باشد.چون احتیاج به کار و فعالیت زیادی داشته و ممکن است به شغل اول که معمولا منبع اصلی در آمد خانواده است ،صدمه بزند. صحیح تر آن است که کسانی این کار را بعنوان شغل دوم شروع کنند که قبلا مدتی بصورت تفریحی با زنبور عسل کار با شند ولی افراد نا وارد هم می توانند زنبورداری را از این مرحله (شغل دوم) شروع نمایند منتهی باید دقت بیشتری در کارها داشته و از شکست موقت نهراسند.


 بعنوان شغل اصلی


در این حال سالها تجربه و ممارست لازمه کار است .چنین زنبورداری باید همیشه تعداد زیادی جمعیت در اختیار داشته و با آنها کار کند آنچه برایش اهمیت فوق العاده دارد،علاوه بر تعداد جمعیت و قوی بودن تک تک آن ها ،شناخت محیط از لحاظ گل های عسل خیز در ماه های مختلف سال است. زنبورداری که ای کار  را بعنوان شغل اصلی انتخاب نموده باید دانسته باشد که در اطراف زنبورستانش به شعاع 100کیلومتر یا بیشتر در هر منطقه چه نوع گلی در چه ماه از سال گل می دهد تا به موقع زنبورهایش را به همان نقطه مهاجرت داده و از شهد شکوفه های آن منطقه به حداکثر بهره برداری نماید یعنی باید یک تقویم 5 ساله تهیه کرده و در اختیار داشته باشد. باید داروخانه ای برای پیشگیری و همچنین معالجه بیماری ها  ترتیب دهد.باید بموقع ملکه ها را عوض نماید تا مانع پیر شدن جمعیت ها گشته و سطح محصولش نزول نکند . باید سعی نماید تا جمعیت های موجود در زنبورستانش از لحاظ محصول عسل هر چه زودتر یکدست شوند و باید...چون زندگیش با درآمدی تامین می گردد که از راه زنبورداری بدست می آورد و شکست خوردن برایش معادل است با گرسنگی و بی روزی ماندن خود و خانواده اش.در ضمن برای اینکه زنبورداری موفق و جدا ازدیگران باشید باید از بابت سطح مطاله و اطلاعات همیشه بروز بمانید.


اگر علاقمند به پرورش زنبور هستید ولی اطلاعاتی ندارید به لینک زیر مراجعه نمایید:

http://www.novinkesht.ir/amozesh-bee/167-learning-bee.html

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی